FOLYTONOSSÁG, TERVEZÉS ÉS AKTÍV RÉSZVÉTEL

FOLYTONOSSÁG, TERVEZÉS ÉS AKTÍV RÉSZVÉTEL

Mélyen hiszek benne, hogy az egymással együttműködő közösségek jelentik az emberi létezés legmagasabb fokát. S ha azt hallom, hogy oktatás, vagy tehetséggondozás, akkor egészen biztos, hogy elsőként nem a sablonszerű, sematizált formák jutnak az eszembe.

Szerencsénk volt a hálaadási esten a vendégeinkkel közös gondolkodásban is, hiszen ott és akkor sem az általánosított formák jelentek meg javaslatként és hangsúlyosan, hanem a változások és a cselekvések irányában történő elmozdulások. Olyan elmozdulások, amelyekben egyenlő felek vannak, ahol a partnerség az egymástól tanulásba fordul. Egyszer én tanítalak erre, másszor te mutatod meg, hogy azt hogyan csinálod. Svédországban igen népszerű közösségi tanulási módszer a tanulóköri mozgalom, melyre itt is kaptunk javaslatot.

A tanulóköri munka egy élénk, aktív folyamat, ami a tudást cselekvéshez és társadalmi változáshoz, fejlődéshez és kreativitáshoz köti. Egy szabad és önkéntes tanulás az emberiség, a társadalom, a munka világa, a természet és a kultúra adottságainak és lehetőségeinek terén – szűkebb környezetünkben.
Megmutatja a valamit közösen alkotás erejét, hatalmát és örömét.
Másokkal együttműködve képessé tesz új ismeretek befogadására és az adott körülmények alapos megvizsgálására, hogy a résztvevők saját társadalmat építhessenek.

A tanulókörben a munka a résztvevők saját szükségleteinek és érdeklődésüknek megfelelő tudásvágyára épül. A munkát demokratikus értékek jellemzik, ahol az egyének tapasztalatcseréje és elemzése az irányadó tényezők. A tanulás a tagok aktív hozzájárulásán múlik, mind a tanulmányok tervezésében, mind azok kivitelezésében. Munkafolyamata a résztvevők egyenlőségének elvén alapul, ahol a résztvevők tapasztalataiból és ismereteiből indul ki. Mindennapi tapasztalataikkal és a megélt problémákkal kezdve, új tudást hoznak majd a tanulókörbe. A résztvevők osztoznak a tanulás eredményességéért viselt felelősségben is.

Mi hiszünk abban, hogy a konkrét javaslatok közül valamennyi kivitelezhető tanulókörökkel, egymással együttműködő közösségekkel.

  • hátrányos helyzetű gyerekek/fiatalok korrepetálása, felzárkóztatása                       30 000Ft
  • tehetséggondozás                                                                                                     40 000Ft
  • szépkorúak nyelvoktatása                                                                                         30 000Ft
  • oktatás színvonalának emelése, modern eszközök, sikerorientált oktatás               30 000Ft
  • közösségi eszköztár, taneszközök, oktatási segédletek a rászorulóknak                 10 000Ft
  • reál és természettudományi szakkörök, robotika, csodák palotája                            30 000Ft
  • mentorprogramok                                                                                                       35 000Ft